Wednesday, October 31, 2012

ၿဖစ္တည္မွဳ၏နိဓါန္း(သို႔)နိဂံုး



" ျဖစ္တည္မွဳ၏နိဓါန္း(သို႔)နိဂံုး"

ဘ၀ဆိုတာထုဆစ္ဖို႔
ငါ့စမ္းသပ္ခန္းေဆာက္တည္ေနရဆဲ
ငါ့ၿဖစ္တည္မွဳပဓါနကိုၿငင္းဆန္ရင္း
မုသားအၿပည့္နဲ႔အတၱဘ၀ေလာကမွာ
ဆက္လွမ္းဖို႔၀ိေရာဓိၿဖစ္ေနခဲ့တယ္..။

အစၹ်တၱအက်ဆံုးၿဖစ္တည္မွဳပံုသ႑န္ကို
စံုလံုးကန္းယႏၱယားတခုအတြက္
ပူေဇာ္ၿပစ္ဖို႔ဆိုတာ
ငိုက္မ်ဥ္းေနတဲ့ပဋိပကၡကို
ရုပ္လြန္သစၥာကေနဆြဲသြင္းလိုက္ၿခင္းၿဖစ္သလို
ၿဖစ္ေပၚေနတဲ့အတၱကြက္လပ္ကို
ပံုေသကားခ်ၿဖည့္ဆည္းရမွာကေတာ့
နိစၥဓူဝအေရးအတြက္နဲ႔
စိတ္အလိုလိုက္တဲ့ကစားပြဲသာၿဖစ္ေနေတာ့
ေနာက္ဆံုးမွာေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းဆိုတာသာ
တရား၀င္သေကၤတၿဖစ္ေနခဲ့ေပါ့...။

ေသခ်ာေနတဲ့အရာတခုက
ဖြဲ႔စည္းပံုအသစ္အတြက္
ၿငီးေငြ႔မွဳေတြကိုၿငီးေငြ႔ေနတဲ့
ငါ့အတၱအေဆြးေတြကို
မီးသၿဂၤဳလ္ရလိမ့္မယ္
ကဲ...ခု.....
က်ြန္ေတာ့္ကိုေမးခြန္းအသစ္ေပးၾကပါ။ ။



ဒီေန႐ိုင္းသစ္

Friday, October 19, 2012

ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအတုမ်ား


၁၉၁၁ -ခုႏွစ္တြင္ျဖစ္၏၊ အဂၤလန္ျပည္ “ ဆပ္ဆစ္ ( Sussex ) ခရိုင္” ၌ ထူးဆန္းေသာ အရိုးေခါင္းခြံ အစအနမ်ားကို  ေရွးေဟာင္း လက္နက္မ်ားႏွင့္အတူ ယွဥ္တဲြေတြ႕ရိွရ၏၊ ေတြ႕ရိွသူမွာ “ ခ်ား(လ္)ေဒၚဆန္ ( Charles Dawson ) ဆိုသူ ျဖစ္သည္။  ေတြ႔ရိွရေသာ အ႐ိုးေခါင္းခြံ အစအနမ်ားႏွင့္ ေမး႐ုိးတုိ႔ကုိ ဆက္စပ္လုိက္ရာ ျပည့္စုံသည့္ ဦးေခါင္းခြံတခု ျဖစ္လာ၏။ ထုိဦးေခါင္းခြံ႐ိုးသည္ မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္တုိ႔ကို အထူးတုန္လႈပ္ အံ့အားသင့္ေစခဲ့သည္။ စိတ္၀င္စားေစခဲ့သည္။ လူသားတုိ႔ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ေျပာင္းလဲမႈသမိုင္းတြင္အေရးပါလွေသာ အေထာက္အထား တခုအျဖစ္ ထိုဦးေခါင္းခြံ႐ုိးကို ထည့္သြင္းသြင္းသတ္မွန္ခဲ့ၾကသည္။ စတင္ေတြရိွသူ ခ်ားလ္ေဒၚဆန္ကို အစဲြျပ၍  “ အီယြန္သ႐ုိးပတ္(စ္) ေဒၚဆင္နီ” ဟု အမည္ေပးခဲ့ၾက၏။  “ပိလ္(တ္)ေဒါင္းလူသား” ( Piltdown Man ) ဟုလည္း ေခၚတြင္ခဲ့သည္။


Thursday, October 18, 2012

တေယာနဲ႔ေခ်ာ့သိပ္ပါရေစ..ေမ

မာလြန္ဘရန္ဒိုနဲ႔ အယ္လ္ပါခ်ီႏိုတြဲျပီး သိပ္ေကာင္းတဲ့ ကားတကားကို
ဖန္တီးဖူးခဲ့ၾကတယ္..။ ဇတ္လမ္းေကာင္းသလို Theme Tune လဲသိပ္
ေကာင္းပါတယ္..။တေယာသံညက္ညက္နဲ႔ သံစဥ္ေကာင္းေကာင္းကို
တီးထားတာ..ညလူေျခတိတ္ခ်ိန္တီးလံုးသတ္သတ္နားေထာင္ရရင္
လူကလြင့္ေမ်ာ......။



ဂီတသံမွာ ႏွစ္သက္တာ သံုးမ်ိဳးရွိတယ္..။
Grand Piano..Violin..Hollow Guitar..ပါ..။ဂစ္တာသံဆာေလာင္ရင္ေတာ့
ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ တီးရပါတယ္..။တေယာနဲ႔ ပီယာႏိုကေတာ့..လိုက္ရွာယူ
ရပါတယ္..။တီးတာခ်င္းတူရင္ေတာင္ Mood မွာကြာေတာ့ တခ်ိဳ႕ေတြက
အတီးေကာင္းေပမယ့္ နားေထာင္ရတာ ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ႏိုင္တတ္တယ္..။

က် ေ နာ္ ဆံ ပ င္ ေ တြ ရွ ည္ တု န္ း က


(၁)
က် ေ နာ္ ဆံ ပ င္ ေ တြ ရွ ည္ တု န္ း က . . . . . .
က် ေ နာ္ အ ရ ပ္ မ ရွ ည္ ပါ ။ က် ေ နာ့္ အ က်ႌ ေ ကာ္ လံ က ေ တာ့  ႐ွ ည္ ပါ သ ည္ ။ က် ေ နာ္ ႀကိဳ က္ ေ သာ ေ ကာ င္ မ ေ လ း က လ ည္ း ႐ွ ည္ ပါ သ ည္ ။ ( သူ မ အ ရ ပ္ အ ေ မာ င္ း ကုိ မွီ ရ န္ သို႔ မ ဟု တ္ မီ သ ည္ ဟု အ ထ င္ ေ ရာ က္ ေ စ ရ န္ က် ေ နာ္ သ ည္ ခြာ ေ လ း လ က္ မ ခ န္႔ ျမ င့္ ေ သာ ဟုိ က္ ဟီ း ႐ွဴ း ဖိ န ပ္ ကုိ သူ မ ႏွ င့္ ဆံု ရ န္ ႐ွိ တို င္ း ဂ ႐ု ျပဳ ကာ စီ း ေ လ့ ႐ွိ ပါ သ ည္ ။ )  က် ေ နာ့္ ရ ည္ း စာ း စာ က လ ည္ း ႐ွ ည္ ပါ သ ည္ ။ သို႔ ေ သာ္  က် ေ နာ္ ၏ တ စ္ ဖ က္ သ တ္ အ ခ် စ္ ဇာ တ္ လ မ္ း က ေ တာ့  မ ႐ွ ည္ ပါ ။ ေ ကာ င္ မ ေ လ း သ ည္ သူ မ ၏ ခ် စ္ သူ ( က် ေ နာ့္ ထ က္ ေ ရာ သူ မ ထ က္ ပါ အ ရ ပ္ ပို ႐ွ ည္ ေ သာ င နဲ ) ႏွ င့္ လ က္ ဆ က္ သြာ း ပါ သ ည္ ။ သူ တုိ႔ ၏ အိ မ္ ေ ထာ င္ ေ ရ း သ က္ ႐ွ ည္ မ ႐ွ ည္  က် ေ နာ္ မ သိ ပါ ။  က် ေ နာ့္ အ လြ မ္ း ေ တြ  ႐ွ ည္ ေ န ခဲ့ သ ည္ မွာ  ေ နာ က္ ထ ပ္  ခ် စ္ စ ရာ ေ ကာ င္ း ေ သာ ေ ကာ င္ မ ေ လ း တ စ္ ေ ယာ က္ ႏွ င့္ က် ေ နာ္  ေ တြ႕ ဆံု ခြ င့္ ရ သ ည့္  အ ခ်ိ န္ ထိ ျဖ စ္ ေ လ သ ည္ ။

Tuesday, October 16, 2012

တိဟိတ္ကေလးမွ တိဟိတ္ၾကီးသုိ႔ ပ်ံသန္းသူ(ေဒါက္တာဘေမာ္ ႏွင့္ညိဳျမ)

ဂ်ပန္ ဧကရာဇ္ ဟီရုိဟီတိုႏွင့္ ပညာသင္ဘက္ သူငယ္ခ်င္း၊ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ေဆာ္ဘြန္းတကၠသိုလ္မွ ေဒါက္တာဘဲြ႕ရရွိခဲ့သူ၊ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အဘိဓာန္ကို ျပဳစုခဲ့သူ ေဒါက္တာဘဟန္၏ ညီ၊ ျဗိတိသွ်ေခတ္ နန္းရင္း၀န္၊ ဂ်ပန္ေခတ္ ျမန္မာျပည္၏ အဓိပတိ အာဏာရွင္၊ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဦးေအာင္ဆန္းက စကားေျပာနည္းအရာတြင္ စံျပဳ ခံရသူ ေဒါက္တာဘေမာ္ကို အိုးေ၀ဦးညိဳျမက စာတစ္တို႔တုိ႔ထိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေဒါက္တာဘေမာ္၏ လုပ္နည္းကိုင္နည္းမ်ားသည္ အားနည္းေကာင္း နည္းခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ သူလုပ္ကိုင္ခဲ့ရစဥ္တြင္ ျဗိတိသွ်သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အင္အားအေကာင္းဆုံး၊ ဘုန္းမီးေနလ အေတာက္ပဆုံးအခ်ိန္ ျဖစ္ေန၍ သူသာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဘယ္သူမွ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသးမည္ မဟုတ္ပါ။ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ျပီး၍ ျဗိတိသွ်တို႔ ၾသဇာက်ဆင္းလာခ်ိန္တြင္ ေဒါက္တာဘေမာ္လည္း အာဏာလက္လႊတ္ခဲ့ရ၍ ေနာက္ပိုင္း လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈတြင္ သူ၏ အခန္းက႑သည္ မထင္ေပၚေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ သမိုင္းတြင္ သူ႕ေနရာက ရွိသင့္သေလာက္ မရွိဟု ယူဆပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္၊ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေစလိုစိတ္တို႔ကိုကား မည္သူမွ် သံသယ ရွိစရာမလိုေခ်။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ေဒါက္တာဘေမာ္၏ အခန္းက႑ မည္မွ် အေရးပါပုံကို ဦးႏု၏ ငါးႏွစ္ရာသီ ဗမာျပည္ စာအုပ္တြင္ အေသးစိတ္ ညႊန္းဆုိထားသည္ကို ၾကည့္၍ သိႏုိင္သည္။ လူတစ္ဦး၏ သမိုင္းတန္ဖိုးသည္ ၾကည့္ရွဳသူ၏ ေထာင့္၊ ေခတ္ အခ်ိန္တို႔ကို လုိက္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ျဖစ္ရာ ေနာင္အႏွစ္ (၅၀-၁၀၀) အၾကာ သမိုင္းတြင္ ရွိေနမည့္ ေဒါက္တာဘေမာ္၏ ေနရာကို မည္သူမွ် မသိႏုိင္၊ မခန္႔မွန္းႏုိင္ပါ။

ဦးနု ေျပာတဲ့ ဦးေအာင္ဆန္း

(၁၉၃၄-၃၅) ပညာသင္ႏွစ္ထဲ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ ကိုေအာင္ဆန္း ကို ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုး ေတြ႕ဖူးတာ။ သူက အင္တာ မီဒီယိတ္ ေက်ာင္းသား။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ တကၠသိုလ္ကို တတိယ အႀကိမ္ ျပန္ေရာက္ လာၿပီး ဥပေဒတန္း တက္ေနတယ္။ ခုလန္ဒန္မွာ AFPEL ကိုယ္စားလွယ္ လုပ္ေနတဲ့ ကိုအုန္းက ေက်ာင္းသား သံုးေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို တုိက္တြန္းတယ္ ။ ဒီသံုးေယာက္က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဧရာမ ျပယုဂ္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ္ လုိ႔ သူက ေတြ႕ရွိ ထားတယ္။ အဲဒီ သံုးေယာက္ထဲမွာ ကိုေအာင္ဆန္းက တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္။ က်န္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့

လီလီပန္းေလးမ်ားရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ…


ဒီေန႔စာေတြလိုက္ဖတ္ရင္း EastWind Burma ဆိုတဲ့ ၀က္ဘ္ေပ့ခ်္က ပို႔စ္တခုအလြန္ႏွစ္ျခိဳက္မိလို႕ ကြ်န္ေတာ့္ဘေလာ့ဂ္မွာျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္..။ဒီဇတ္လမ္းထဲက ေဒၚမြန္မြန္ရင္ဆိုတာ
 ဂဠဳန္ဦးေစာရဲ႕ေျမး ျဖစ္ပါတယ္..။

"ကိုယ္မလုပ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥအတြက္ ဒီလုိခံစားရတာကို စိတ္မေကာင္းဘူး။ ကေလးေတြက  ဘာမွ လုပ္ခဲ့တာမွ မဟုတ္တာ။ သူတို႔ အဘုိးကလည္း သူ႔အျပစ္အတြက္ ဥပေဒအရ ခံသြားၿပီပဲ။   က်န္တဲ့လူမွာ ဘာအျပစ္မွမရွိဘူး။ ဒီကေလးေတြကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေနေစခ်င္တယ္။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔လည္း အျပစ္ရွိတဲ့လူေတြရယ္လို႔ မသတ္မွတ္သင့္ဘူး"
(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)
 ------------------------------------------------------------------------------------
လီလီပန္း အျဖဴေရာင္ေလးမ်ားက ကႏုတ္ပန္းႂကြ မဂၤလာဘိသိက္ ေငြဖလားႀကီးထဲ၌ လွလွပပ လန္းလန္းဆန္းဆန္း။ လြန္ခဲ့ၿပီးေသာ ဆယ္စုႏွစ္သုံးခုေက်ာ္မွႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားလွသည့္ မဂၤလာအခမ္းအနားပဲြ တစ္ခု၏ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။

ဘိသိက္ခံမဂၤလာေမာင္ႏွံမွ သတို႔သမီးမွာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို လုပ္ႀကံမႈႈတြင္ ျမန္မာ့သမုိင္း တရားခံတစ္ဦးအျဖစ္ ျပည္သူမ်ားအၾကား ယေန႔တုိင္ နာမည္ဆုိးႏွင့္ ရွိေနခဲ့ေသာ ဂဠဳန္ဦးေစာ၏ ေျမးျဖစ္၏။ ဦးေစာ၊ ေဒၚသန္းခင္တို႔၏ သမီးေဒၚေဘဘီေစာမွ ေမြးဖြား ေသာ ဒုတိယသမီး ေဒၚမြန္မြန္ရင္ျဖစ္သည္။

Wednesday, October 3, 2012

စကားလံုးမ်ားထက္ပိုကာ..

ဒီသီခ်င္းက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား..
နားေထာင္ဖူးလိမ့္မယ္..
(Westlife ေတြေကာင္းမႈနဲ႔..)
အမွန္ေတာ့.. ေအာ္ရီဂ်င္နယ္က Extreme Band ျဖစ္တယ္..။



မက္ဆာခ်ဳးဆက္က .. Rock Band ျဖစ္ျပီး 1985ေလာက္မွာ
စတင္ေက်ာ္ၾကားလာတယ္.။
ဒီသီခ်င္းက 1991/92 မွာ ေရႊ နဲ႔ ပလက္တီနမ္ Album စာရင္း၀င္
Pomograffitti ထဲက More Than Words(သူလဲ BillBoard မွာ ၁ ပဲ)ျဖစ္တယ္..။

ေကာင္းကင္ကလူ

ဒီသီခ်င္းကို ထြဏ္းထြဏ္း က ေကာင္းကင္ကလူ
ဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ဆိုဖူးပါတယ္..။



မူရင္း ေရးသားသူနဲ႔ သီဆိုသူဟာ.. Eric Clapton ျဖစ္တယ္။
ဒီလူဟာ ဂီတနယ္ပယ္အသီးသီးက သတ္မွတ္ထားတဲ့
သမိုင္းတေလွ်ာက္အေကာင္းဆံုးဂစ္တာသမားမ်ား
စာရင္းမွာ ထိပ္ဆံုး ၅ေယာက္စာရင္းထဲ ၀င္သူျဖစ္တယ္..။

အရသာရွိလွတဲ့ Sukiyaki

ဒီသီခ်င္းေလးၾကားဖူးၾကမွာပါ...။
ေကာ္ပီအေနနဲ႔ၾကားဖူးေနေတာ့ သာမန္သီခ်င္းေကာင္းေလး
သံစဥ္ေကာင္းလို႔ ျပန္ဆိုၾကတာေနမွာေပါ့လို႔ ေတြးခဲ့မိပါတယ္။

ဒီသီခ်င္းကို ဂ်ပန္လူမ်ိဳး ေတးေရးဆရာ ရိုကိုဆူကီအိ ေရးထား
ျပီး အဆိုေတာ္ ကူဆာကာမိုတို ဆိုထားတာပါ။
ဒီသီခ်င္းေရးဖို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့တြန္းအားက
"Treaty of Mutual Cooperation and Security between
the United States and Japan" လို႔ေခၚတဲ့ ၁၉၆၀မွာခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တဲ့
ဂ်ပန္နဲ႔ အေမရိကန္ၾကားက သေဘာတူညီမႈစာခ်ဳပ္ ေၾကာင့္ပါ။
ဒီစာခ်ဳပ္ဟာ စစ္ရံႈးဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို စစ္ေရးကန္႔သတ္တဲ့အျပင္
အေမရိကန္တပ္ ဂ်ပန္မွာ လာေရာက္တပ္စြဲဖို႔ သေဘာတူညီ
ရတဲ့စာခ်ဳပ္ပါ။ ေတးေရးဆရာဟာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့
ဆႏၵျပပြဲေတြေနာက္မွာ ဒီသီခ်င္းကိုေရးခဲ့ပါတယ္..။



သီခ်င္းရဲ႕ထဲမွာ ပန္းတိုင္ေရာက္ဖို႔ေလွ်ာက္ေနတဲ့
အခ်ိန္၊ေခါင္းမတ္မတ္တည္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ .. နာက်င္ေပမယ့္ မ်က္ရည္ေတာ့မက်ဘူး ဆိုျပီးစပ္ဆိုထားပါတယ္..။

Punk-Rock ဘုရင္မ

ဒီသီခ်င္းကို ၾကားၾကားခ်င္းၾကိဳက္ခဲ့ရတယ္..
၂ရက္ေလာက္မပိတ္ပဲ ဆက္တိုက္ဖြင့္ဖူးတယ္...။
ဘယ္မိန္းကေလးPunk-Rock အဆိုေတာ္မွ
သူမထက္ ေကာင္းတာခုခ်ိန္ထိမေတြ႔ေသးဘူး...။




Let Go... (4 June 2002)
Under My Skin.. (25 May 2004)
The Best Damn Thing.. (17 April 2007)
Goodbye Lullaby (8 March 2011)
ဒီAlbum ၄ခုဟာခုခ်ိန္ထိဖမ္းစားႏိုင္ဆဲ..။